החלקה אורגנית בהריון- כל מה שצריך לדעת

 

אחת השאלות המעסיקות נשים בהריון בכל הקשור לשיערן היא האם מותר לעשות החלקה אורגנית בהריון.

ראשית, כדאי שנבין מהי החלקה אורגנית. החלקה אורגנית הינה דרך לבצע החלקת שיער באופן בטוח ובריאותי יותר מאשר שיטות החלקה ישנות יותר. ההחלקה האורגנית משפיעה על ההרכב הכימי של השיערה כך שהיא הופכת את ההחלקה לקבועה.

השם של ההחלקה מעט מבלבל שכן, היא אינה באמת אורגנית. מדובר בשם שיווקי של תהליך ההחלקה בו מעצב השיער  מחדיר חומר שמשנה את עמוד השדרה של השיערה לצמיתות.

שיטות ההחלקה האורגנית היום טובות בהרבה מהשיטות הישנות. הנתון החשוב ביותר מתייחס לאישורי משרד הבריאות. באתר שלהם תוכלו לראות את סוגי ההחלקות המאושרות והחלקה שלא מצויה ברשימה אמורה להדליק לכם נורה אדומה. ההמלצה הגורפת היא לא להתפתות ולבצע החלקה שלא מאושרת על ידי משרד הבריאות, במיוחד לא בתקופת הריון.

אחת הסוגיות הרגישות שמהוות מושא לשאלות רבות היא לגבי ביצוע החלקות לנשים בהריון.

נתחיל מהסוף, החלקת שיער לנשים בהריון לא חייבת להיות מסוכנת וישנן סוגי החלקות שבטוחות לחלוטין, יחד עם זאת בחירה בהחלקה לא נכונה יכולה להיות מסוכנת לכל אישה ולאו דווקא לנשים בהריון. החלקות שיער אורגניות הינו שם גנרי לסוגי החלקות מוכרות בשוק, לכל החלקה מאפיינים משלה (ההחלקה היפנית, הצרפתית, ההודית וכו').

 

סוגי החלקות והכוונה מקצועית לתקופת ההריון

  • החלקה אורגנית כללית או כל החלקה מאושרת משרד בריאות שלא נאמר אחרת לגביה, מותר ומומלץ לבצע בזמן הריון עד החודש השישי, גג השביעי, לא מעבר. לא מוגדר מדוע ולא ידועים מקרים ((case study של אירועים בטיחותיים בזמן הריון, וגם אין הנחיות חברה, אבל אלו "ההנחיות שבעל פה".
  • החלקה יפנית בהריון- אין מניעה לבצע את ההחלקה בזמן ההריון כל עוד המעצב המבצע מקצוען ומנוסה בביצוע החלקות וכמובן הוא עושה שימוש בחומר שעבר אישור של משרד הבריאות. כל חומר אחר יכול לסכן את המטופלת ואת שיערה.
  • החלקה 'ריבונדינג X'- ניתן לבצע לאורך כל ההריון ללא כל חשש, כל עוד ההחלקה מתבצעת במרכז המומחים של רוני חתוכה ז'בוטינסקי 43, רמת גן.  החלקה זו מתקדמת ביותר, בטיחותית בצורה מירבית וכמובן בעלת אישורי מ.הבריאות.
  • החלקה ברזילאית- לא מומלצת ע"י משרד הבריאות ובמיוחד לא עבור נשים בהריון. בהחלקה ברזילאית מצוי פורמלין בכמויות גבוהות, ואילו הליך ההחלקה בו לא שוטפים את השיער ומגהצים אותו על השיער מסוכן לנשימה הוא מפיץ עשן רעיל. 

כדי לוודא שאיש המקצועי אכן ביצע את ההחלקה האורגנית בצורה בטיחותית ונכונה אתן יכולות לוודא ששוטפים לכן את השיער במים לפני שלב הגיהוץ, וכך ניתן לדעת שאינכן מסתכנות בנשימה של אדים רעילים.

 

לסיכום, לא ידוע לנו על מקרה טרגי או אפילו על אירוע פחות קשה בזמן ביצוע החלקה אורגנית, לא בקרב נשים בהריון, ובוודאי לא במקרים של החלקות המאושרות ע"י משרד הבריאות. לפני כשנה התרחש אירוע מצער עם אישה שביצעה החלקה ביתית שלא מאושרת ע"י משרד הבריאות והסבה לעצמה נזק קשה בשיער.

חשוב לזכור, הקפדה על ההנחיות שציינו, קרי ביצוע החלקה מאושרת ע"י משרד הבריאות, בחירה באיש מקצוע מוכח וביצוע ההחלקה לפי השלבים הנכונים לא אמורים לסכן את שיער המטופלת בשום שלב.

מרכז המומחים FOREVHAIR מהווה בית מקצועי המציע פתרונות מלאים לבעיות שיער נפוצות ונדירות. נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 03-6022334 או שתשאירו הודעה בצור קשר.
אנו משתמשים בשיטות והטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום.