נשירת שיער – טיפול ודרכי התמודדות

נשירת שיער הינה תופעה נפוצה מאוד, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. ומאחר שהשיער משחק תפקיד משמעותי ביותר בחזות החיצונית, הרי שנשירת שיער פתאומית או מתמשכת מביאה לפגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי. אין פלא איפה, שרבים מעוניינים לדעת איך למנוע נשירת שיער ומחפשים טיפול נגד נשירת שיער. במאמר הבא נסקור את הנושא ואת הפתרונות האפשריים.

 

מדוע השיער נושר?

קודם כל חשוב לדעת שהשיער נושר מהראש באופן טבעי ומתחלף, כאשר קצב של עד 100 שיערות נושרות ביום נחשב לתקין ונורמלי. מעבר לכך כבר מדובר בקצב שהגוף לא יצליח להשלים, ולתופעה זו יכולות להיות סיבות רבות. בראש ובראשונה, ישנו מרכיב גנטי ברור לנשירת שיער ההולכת ומתגברת עם הגיל, ולכך מצטרפים מצבי חיים שונים. לדוגמא, נשים רבות מגלות נשירת שיער מוגברת בהריון אשר מקורה בשינויים הורמונאליים שעובר הגוף על מנת להתכונן לקראת הלידה וההנקה. שינויים אלו ממשיכים לאורך זמן כך שבהחלט יכולה להיות נשירת שיער לאחר לידה. כמו כן, נשירת שיער יכולה להיגרם בגלל מחסור בויטמינים ומינרלים עקב דיאטה קיצונית או תזונה בלתי מאוזנת. היא עשויה להתחולל כתוצאה מתופעות לוואי של תרופות מסוימות, ממצב של אנמיה, מבעיה בתפקוד בלוטת התריס, כתוצאה של מחלת הסוכרת, וישנם עוד גורמים נוספים – אם כי המרכיב הגנטי הוא ללא ספק החשוב ביותר. 

 

מה אפשר לעשות?

אם תבדקו ברשת תגלו המון עצות עבור מניעת נשירת שיער. כך לדוגמא, יש הממליצים על שינויים תזונתיים וצריכה של ויטמינים מקבוצת B, חומצות שומן מסוג אומגה 3, סיליקה, ביוטין ועוד. כמו כן ישנן המלצות על שלל תכשירים לשיער וצורות חפיפה, החל בשמפו יבש ועד לנטילת תכשירים כמו מינוקסי שהוא למעשה תרופה לבעיה בבלוטת הערמונית. מעבר לכך, במצב של נשירת שיער אחרי לידה, נשירת שיער פתאומית לא מוסברת, ובכלל למי שסובל מנשירה כדאי להיוועץ ברופא לאבחון בעיה רפואית ולקבלת המלצות.

יש לזכור כי במקרים רבים לאחר תקופה של נשירת שיער מוגברת הגוף חוזר לקצב הרגיל, כך שלא צריך להילחץ יתר על המידה. יחד עם זאת, ברשת יש כאמור הרבה עצות והצעות שחלקן עשויות להועיל במידה מסוימת ואחרות לחלוטין לא. האמת תיאמר, שאצל לא מעט אנשים התכשירים והשינויים באורחות החיים לא הביאו לתוצאות המקוות. לכן נתמקד בהמשך המאמר בשני פתרונות המוצעים על ידי מרכז המומחים FOREVHAIR עבור גברים ונשים הסובלים מנשירת שיער, דלילות והתקרחות. 

 

פתרון ראשון – עיבוי שיער 

למי שמחפש טיפול נגד נשירת שיער לגברים או לנשים כדאי להכיר גם את האפשרות של עיבוי שיער. ישנן מספר שיטות כאלו שאותן אנו מתאימים לסוג השיער (דליל, דק), לרצון בפתרון קבוע או זמני, לאורחות החיים ולמסגרת התקציב. כך לדוגמא, ניתן לבצע עיבוי שיער עם מכשיר אולטרסאונד ייחודי שנקרא מולטיסוניק, המעניק לנשירת שיער טיפול בנשים המעוניינות לקבל תוצאות מעולות. המכשיר מאפשר להאריך ולעבות את השיער בלי לפגוע בו ובלי שרואים את החיבורים הזעירים. מדובר בתוספת של שיער טבעי, איכותי, מלא ועבה בעל טקסטורה חלקה שלא עבר טיפולים כימיים. 

דוגמאות נוספות מתחום עיבוי השיער הן יחידת רשת בשם סיקטרליינס, המתחברת לשיער באזור הפדחת או הכיפה. מדובר ביחידה קבועה המספקת מענה לנשים ולגברים עם קרחית או דלילות בפדחת או בקודקוד עד קו המצלה. היא מספקת כיסוי מלא לכל הראש ובזכות גזירת מומחים מיוחדת לא ניתן להבחין שמדובר בתוספת שיער. מלבד זאת, ישנם פתרונות כגון יחידת שיער מתחברת לאזור השביל, מדבקות קלות ומהירות להרכבה ועוד.

 

פתרון שני: נשירת שיער בגברים- טיפול של השתלת שיער

האפשרות של השתלת שיער,הפכה בשנים האחרונות לפתרון מיטבי ומוכר. המרכז שלנו מלווה את הנוסעים להשתלות  לטורקיה לכל אורך הדרך. באופן כללי, מדובר בהליך הכירורגי בו מוציאים זקיק שיער מחלקו האחורי של הראש, שם יש רמת צפיפות יחסית גבוהה ושיער יותר עבה וחזק. לאחר מכן משתילים את הזקיקים באזור החסר, בדרך כלל הפדחת שהינה חלקה הקדמי העליון של הקרקפת. התערבות זו מתאימה לגברים וגם לנשים, אם כי אצלן הטיפול מעט מורכב יותר. יש לציין כי השתלות השיער הן עולם ומלואו של ידע והליכים שונים, כגון FUE, ספיר, DHI, BHT ו – MEGA SESSION. מידע רב על הנושא ניתן לקרוא באתר שלנו, וכמו כן ניתן לפנות אל הצוות המקצועי.

 

לקבלת מידע וקביעת פגישת ייעוץ

לפרטים נוספים בנושא, לקבלת הכוונה מקצועית ולקביעת פגישת ייעוץ, פנו אלינו ב- FOREVHAIR בטלפון 03-6022334 או במייל office@forevhair.co.il.