במשך אלפי שנים, התקרחות בגיל צעיר ואובדן שיער היוו מקור למבוכה ואף בושה לסובלים מתופעה זו. המקרה הידוע ביותר התרחש בתנ"ך: חבורה של נערים קיללו והקניטו את אלישע הנביא בשל קרחתו, והוא כתגובה שלח שני דובים שהרגו ארבעים ושניים ילדים. סיפור זה מדגים באופן קיצוני את התחושות שאנשים רבים חשים בשל תהליך התקרחות – חוסר ביטחון עצמי, פחד מהזדקנות בטרם עת ופחד מתגובות מלגלגות מהסביבה. 

התגובות הרגשיות אצל נשים הן חריפות יותר, וזאת בשל המבוכה שנשים חשות מאובדן של סמל נשיותן, פגיעה בדימוי העצמי והפחד שנשירת השיער לא ניתנת לתיקון. מספר מחקרים שבדקו את הנושא, גילו שארבעים אחוז מהנשים עלולות לסבול מאובדן של שיער בתקופות שונות במהלך חייהן. בדרך כלל, התופעה של אובדן שיער והתקרחות חלקית מתגברות בסוף גיל המעבר כאשר חלים שינויים הורמונליים בגוף האישה. 

הצורך למצוא פתרונות ומזורים לבעיית ההתקרחות מאפיינת את שני המינים אם כי בקרב נשים המצוקה גדולה וקריטית יותר מסיבות רבות. 

מה הסיבות העיקריות לתופעה של נשירת שיער אצל גברים ונשים?

  • תזונה לקויה (דיאטה קיצונית ואנורקסיה) – כאשר יש מחסור במרכיבים חשובים החסרים לגדילת שיער עלול להיווצר מצב של נשירת שיער או עיכוב בגדילתו.
  • גנטיקה  – אחת הסיבות העיקריות לנשירה ואיבוד שיער היא גנטיקה העוברת מדור לדור. 
  • גיל המעבר – כאשר נשים מגיעות לגיל המעבר, חלים שינויים הורמונליים ויש ירידה חדה ברמות הורמון האסטרוגן, מה שמוביל לנשירת שיער.
  • טיפולים תרופתי וטיפולים כימותרפיים.
  • בלוטת התריס – בעיות הקשורות בבלוטת התריס.
  • חוסר איזון הורמונלי – בעיות שונות הנובעות מחוסר איזון הורמונלי.
  • פטרת – פטרת בעור הקרקפת.
  • היריון ולידה – בזמן תקופת ההיריון ולאחריה מתחוללים בגוף שינויים הורמונליים רבים, מה שעלול להוביל לאובדן שיער או התקרחות נקודתית.
  • ברזל וויטמינים – מחסור של ברזל וויטמינים חיוניים.
  • מצבי לחץ קיצוניים – תופעות של סטרס ומצבי לחץ עלולות לגרום לאובדן שיער וגם התקרחות פתאומית.

דרכי טיפול נגד התקרחות, שיער דליל ואובדן שיער?

לפני שמתחילים תהליך טיפולי, חשוב להגיע לפגישת ייעוץ, בה מומחה שיער מאבחן את הבעיה ומציע את הפתרונות השונים המתאימים ביותר עבור הבעיה הספציפית. לפעמים ניתן לפתור את אובדן השיער בדרכים פשוטות וללא הוצאה כספית היסטרית. אנו מציעים מספר דרכים ייחודיות המסתמכות על טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית.

    • מילוי שיער – מולטיסוניק הינו מכשיר חיבורי תוספות שיער באמצעות גלי אולטרסאונד. זהו מכשיר ייחודי, בלעדי לחברת Forevhair המאפשר עיבוי והארכת השיער האמיתי ע"י תוספת  של חיבורים קטנים ביותר ובלתי נראים לעין הנותנים מראה זוהר ומלא. מכשיר זה מאפשר חיבורים ללא כל דבק, ללא פגיעות בשיער הקיים ומראה טבעי לחלוטין, בזכות חיבורים קטנים מאוד. השיטה זו, (פטנט עולמי של חברת GREATLENGTHS) עובדת באמצעות פולסים של לחץ אוויר וכך אינה פוגעת כלל בשיער הראש.
    • מדבקות – למדבקות יש יתרונות רבים: הן קלות ומהירות להרכבה ופירוק, אינן משאירות כל דבק על השיער, הן בעלות חיבורים חזקים במיוחד אשר אינם פוגעים בשיער, המדבקות של חברתFOREVHAIR  הן דקות וצרות פי שתיים מהמדבקות האחרות הקיימות בשוק, כך שלמעשה הן כמעט ואינן נראות ומורגשות וניתן להדביק אותן באזורים דלילים ללא כל נראות, יתרון נוסף נובע ממגוון הצבעים הרחב המוצע ללקוחות.
  • השתלות שיער – מילוי לשיער דליל נשים וגברים, השתלת שיער היא טיפול כירורגי בו רופא- מומחה להשתלת שיער מחלץ את זקיקי השיער מהחלק האחורי של הראש- האזור התורם. באזור התורם קיים שיער עבה וחזק, וגם הצפיפות גבוהה יותר, את הזקיקים הוא משתיל באזורים החסרים , שהם לרוב באזור החלק העליון והקדמי של הקרקפת.
  • סיקרטליינס – רשת המתחברת לשיער באמצעות חיבורים באזור הפדחת או הכיפה. הרשת נושמת ומעניקה פתרון לנשים וגברים בעלי דלילות שיער או שלבי התקרחות שונים. רשת זו משתלבת יחד עם השיער באופן מושלם, הרשתות מגיעות בטקסטורות שונות, ומגוון רחב של אורכים וצבעים.
  • תזונה – תזונה מאוזנת  יכולה לעזור מאוד לטיפול בנשירת שיער, מומלץ מאוד להגדיל את כמות צריכת החלבונים והירקות המעודדים את צמיחת השיער. המאכלים המומלצים שעשירים במיוחד בוויטמינים וחלבונים הם: בשר עוף ובשר הודו, דגים (סרדינים, סול, קוד וסלמון), ביצים, גזר, ברוקולי, אבוקדו ועלים ירוקים (עירית, כוסברה ופטרוזיליה).
  • מוצרים טבעיים להעשרת השיער – אחת החברות המובילות לטיפוח והזנת שיער היא  פיליפ מרטינ'ס, מוצרי הטיפוח לשיער וצבעי השיער עשויים מחומרים על בסיס אורגני וטבעי, אינם כוללים מתכות, ניקל ואמוניה, ולא נוסו על בעלי חיים. בעזרת תכשירים אלה ניתן להעשיר את השיער להגיע למראה שיער בריא ויפהפה, וזאת מבלי לפגוע בבריאות או בסביבה.

בשנים האחרונות פיתחנו טכניקות ייחודיות ובלעדיות לתוספות שיער שנראות זהות לחלוטין לשיער האמיתי ומקנות לנשים וגברים תחושה של שיער טבעי לחלוטין. שיער הראש משמש ככרטיס ביקור שלנו, על מנת להגיע תוצאות מושלמות כדאי לגשת אל המומחים המומלצים בתחום שיכולו לתת את התשובות הטובות ביותר איך לעצור התקרחות.

מרכז המומחים FOREVHAIR מהווה בית מקצועי המציע פתרונות מלאים לבעיות שיער נפוצות או נדירות יותר. אם את מעוניינת לשמוע עוד על איך למנוע התקרחות, נשמח אם תתקשרי אלינו לטלפון: 03-6022334 או תצרי קשר כאן, אנו משתמשים בשיטות והטכנולוגיות המתקדמות ביותר, תוספות השיער שאנו עובדים איתן מותאמות באופן אישי לאחר שיחת יעוץ ראשונית, כולן עשויות  100% משיער טבעי וללא דבקים שהורסים את השיער.